سرمایه گردشگران عرب در مشهد را با هنر جذب کنیم

مجسمه ساز


یک مجسمه‌ساز مشهدی گفت: ما در حال حاضر سرمایه بالقوه گردشگران عرب را داریم که به جز پول هتل و رستوران نتوانستیم از آن‌ها  پولی دریافت کنیم.


صالح موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، خود بدون برگزاری هیچ‌گونه جلسه‌ای بین هنرمندان این حوزه و بدون وجود هیچ‌گونه روند انتخاب، یک مسئول را به عنوان سرپرست انجمن هنرهای تجسمی انتخاب کرده است و در حال حاضر بیش از پنج سال از مدیریت وی می‌گذرد.

  

وی ادامه داد: از طرفی ما انتظار داشتیم که انجمن‌های هنرهای تجسمی تکثیر و تنفکیک شود اما هنوز هم با سایه سنگین انجمن هنرهای تجسمی دارد به کار خود ادامه می‌دهد. 


موسویان تصریح کرد: زمان زیادی است که در حوزه هنر در انتظار یک تحول هستیم. از زمانی که دولت آقای روحانی بر سرکار آمد مسئولان ارشاد شهرهای دیگر خیلی خوب عمل کردند اما متاسفانه در مشهد این اتفاق نیفتاد.


وی در خصوص وضعیت کنونی هنرهای تجسمی در مشهد ادامه داد: ارشاد و فرهنگ خراسان رضوی در این چند سال گذشته کار خیلی خاصی در حوزه این هنرها انجام نداده است.


این هنرمند ادامه داد: در دهه 70، جشنواره هنرهای تجسمی جوانان در مشهد دنبال شد، اما چیزی که اکنون می‌بینیم تنها یک سری نگارخانه است که بار فشار آن‌ها را نیز بخش خصوصی به دوش می‌کشد و مورد دیگری که در این چندساله دیدیم جشنواره جهان اسلام بود که آن نیز نتوانست بازخورد خوبی داشته باشد.


این مجسمه‌ساز در خصوص جایگاه هنری مشهد از گذشته تا کنون اظهار کرد: مشهد از لحاظ هنری همیشه بسیار قوی عمل کرده اما متاسفانه ما جایی را نداریم که در آن بتوانیم آثار رفتگان و زندگان هنرمندمان را داشته باشیم. ما جایی برای تبادل آثار مشهد و آثار خارجی نداریم و در واقع موزه هنرهای تجسمی نداریم. طبیعتا انتظار ما این است که با توجه به رشد ابزارهای رسانه‌ای اتفاقات بهتری برای هنرهای تجسمی بیفتد.


این مجسمه‌ساز مشهدی در خصوص توقعات هنرمندان تجسمی از مدیرکل جدید استان عنوان کرد: ما پیش از این گهگاهی جلساتی به صورت سالانه داشتیم که ممکن بود مدیرکل در آن حضور داشته باشند یا نداشته باشند، ما انتظار داریم که برگزاری این جلسات به صورت جدی‌تر پیگیری شود و دعوت مهمانان نیز گزینشی نباشد و بگذاریم همه با ایده‌های جدید آشنا شوند.


وی ادامه داد: امیدواریم اکسپوهای بهتر و جدی‌تری بتواند در مشهد برگزار شود ما وقتی که قرار است یک اکسپو برگزار کنیم باید پیش از آغاز کار به زیرساخت‌ها توجه نماییم، در این راستا وظیفه انجمن و بخش پژوهشی است که حوزه اقتصادی کار را پیش ببرد.


این مجسمه‌ساز مشهدی ادامه داد: همچنین خواسته ما که پیش از این نیز مطرح کردم آن است که ما انجمن‌های مختلف طراحی، گرافیک، مجسمه سازی و... را به صورت تفکیک شده داشته باشیم.


وی بیان کرد: ما انتظار داریم که مسئولان فرهنگ و ارشاد خراسان بازار هنر را رونق دهند، اگر بخشی از بازار کتاب مشهد و یا هرجای دیگر مناسبی را در این خصوص راه‌اندازی کنیم می‌توانیم سرمایه کلانی را به شهر تزریق کنیم من خود می‌توانم در صورتی که مسئولان مایل باشند ایده‌هایی طبقه‌بندی شده در این خصوص ارائه دهم.

انتهای پیام

https://www.isna.ir/news/97032109689/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.