برگزیدگان نخستین جشنواره رسم سرخ تقدیر می‌شوند

نریمانی


مراسم تقدیر از برگزیدگان نخستین جشنواره اینفوگرافیک با عنوان «رسم سرخ» ( چهل سال ایثار و پایداری ) در قاب اینفوگرافیک برگزار می‌شود.


به گزارش ایسنا، این مراسم ،۱۴ اسفند از ساعت ۸:۳۰ در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

  

رحیم نریمانی مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، در این باره گفت: جشنواره «رسم سرخ»، یک جشنواره بین‌المللی اینفوگرافیک در حوزه ایثار و شهادت است. این جشنواره در سال نخست فعالیت خود در سطح ملی و با تمرکز بر موضوع «چهل سال ایثار و پایداری در قاب اینفوگرافیک» برگزار شده و در سال‌های آتی ابعاد بین‌المللی خواهد یافت.



وی افزود: این جشنواره با ۷ محور اصلی فرهنگ ایثار و شهادت، ایثار اجتماعی، دیپلماسی ایثار، خودباوری و همگرایی ملی، عزت و اقتدار، جنگ نرم و صلح و همچنین بخش ویژه با عنوان دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی در قاب اینفوگرافیک برگزار می‌شود.


نریمانی ادامه داد: بخش‌های این جشنواره برای ارسال آثار اینفوگرافیک و نیوزگرافیک شامل اینفوگرافیک ایستا یا ثابت و موشن اینفوگرافیک یا اینفوگرافیک متحرک هستند.


وی با بیان اینکه هدف از برگزاری این جشنواره، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با بهره‌گیری از روش‌های نوین بصری سازی اخبار و اطلاعات به ویژه در قالب‌های مختلف اینفوگرافیک و نیوزگرافیک (گرافیک خبری) و همچنین ایجاد زمینه‌های رقابتی برای تولید آثاری با همین رویکرد است.



وی با اشاره به محتوا و مضامین پوستر جشنواره گفت: انتخاب عنصر بصری نقاله با هدف نشان دادن روند رو به رشد پیشرفت‌های انقلاب صورت گرفته به طوری که افزایش درجه، نماینگر سرعت و وسعت رشد است.





نریمانی تأکید کرد: در این پوستر تلاش شده تا به شکلی ساده به نشان دادن ایثار و پایداری‌های صورت گرفته در طول ۴۰ سال از پیروزی انقلاب با استفاده از رنگ قرمز و نشان رنگ حماسه و ایثار اقدام شود با این توضیح که این نشانه‌ها اشاره به سال خاصی ندارند و تقسیم آنها نیز بر روی نقاله با تأکید بر فرم و از منظر زیبایی شناسانه صورت گرفته است.



اعضای کمیته داوران این جشنواره مریم سلیمی، رحیم نریمانی، محمود مختاریان، سلمان رئیس عبداللهی، شاکر واثقی، شعیب حسینی مقدم، احمد علی اکبری و محمد حسنی هستند.

انتهای پیام

https://www.isna.ir/news/97120804158/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.